Keresés ebben a blogban

2010. október 11., hétfő

Torony

Van egy torony. Kék. Én építettem, legalábbis minden jel erre enged következtetni. Egy bejárat, zéró ablak, de az egész gyönyörű csiszolt márványszerű téglákból emelve, nem mellékesen említem ismét azt a tényezőt, hogy... nos, kék. Igazából halvány fogalmam sincs, hogy mi lehet a belsejében. A tetejéről viszont fantasztikus kilátás nyílik a tájra, amit körülbelül úgy lehetne körülírni, mint egy félig pusztuló, félig éppen megszülető világot. Madarak szállnak mindenfelé. Vörösek és feketék. Egy érdekes spirális vonalban repülnek a torony körül. Varjak talán, vagy hollók, sosem voltam zseni biológiából, nem tudom meghatározni a fajtájukat, de lentről szállnak felfelé, egy ismeretlen, fényes, fehér ködbe, ami halkan suttog nekem, a múlt és a jövő dolgairól. Nagyon kényelmetlen a szituáció, koncentrálni sem tudok eléggé, mert a csupasz talpam alatt a fényesre csiszolt kék kőtömbökből fájdalmas hideg árad, és elvonja a figyelmemet. Kellemetlen, émelyítő érzés fog el már csak a gondolattól is, hogy milyen magasan lehetek, az általam épített, mégis ismeretlen torony tetején. Ez az a pont, ahol rádöbbenek, hogy valami nem stimmel. Mi tartja össze a tornyot? Meglehetősen ijesztő a felismerés, hogy gyakorlatilag én teszem. Én emeltem ezt a dicsőséges monolitot, hogy kiutam legyen minden másból, de mégsem juttat el oda, ahová akarom, ahová szükségszerűen kellene, hogy jussak általa. A feladás gondolata ötlik elmémbe, de hamar elhessegetik a spirálban repülő madarak. Annyira közel vagyok valamihez, pedig a torony által annyira el akartam távolodni mindentől. Ez volt a cél. De mindenre nem lehet felkészülni, egy ismeretlen tényező bármikor keresztül húzhatja a számításainkat. Egyetlen gondolat - egy enyhe érzelem szellemképe - elegendő, hogy ez a csodálatos kék torony az alapjaiban rengjen meg, és a másodperc tört része alatt megannyi apró darabra hulljon, amik majd önmaguk belső feszültségének hatására lomha pernyévé aszalódjanak, melyeket messzire hord a szélben szárnyaló madarak szabadságának frissen keletkezett forradalma.
Zuhanok. Egyre távolabb a cél. A magány, a szentség, a köd mind eltűnik szem elől. Hová vezet a végtelen? Mi lehet a következő lépés?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése